3 dagen tamarindo met pap&mam

18 december 2015 - Playa Tamarindo, Costa Rica

Costa Rica WITH paps en mams!!

Op vrijdagavond kwamen Peet en Mies aan in Costa Rica. Nadat zij via Houston waren gevlogen en een kleine vertraging hadden, werden zij welkom geheten in een Hollandhotel waarvan de eigenaar een Nederlander is. Hier hebben zij even kunnen bijkomen van de reis en konden ze alvast even wennen aan een compleet ander klimaat. En op zondag was het dan zover, met de huurauto kwamen zij naar Tamarindo om mij op te zoeken! Het was een lange reis van San Jose naar Tamarindo, mede doordat er afentoe wat slecht dirtroads tussen zitten. Dus in plaats van 3 uur zoals de tomtom zegt, is het eigenlijk 5 uur rijden.

Aangekomen bij het hotel werden Peet en Mies gelijk geupgrade. In plaats van in een kamer kwamen zij nu in een appartement terecht. (Dit zou natuurlijk kunnen komen omdat ik persoonlijk het hotel had geboekt en ik toen een kleine tour kreeg van de verschillende kamers en daarbij waren de mensen erg aardig tegen mij haha.) Na onze hereniging heb ik ze mijn school laten zien en ze waren quite impressed. Ook hebben ze Valentine ontmoet en Juan, de guard én mijn tweede vader in Tamarindo (: .Daarna heb ik ze een kleine rondleiding door Tamarindo gegeven en hebben we the sunset kunnen zien op het strand!

's Avonds waren we op zoek naar een restaurant en dat moet uiteraard vegetarisch. Maar Tamarindo zou Tamagringo niet zijn met tal van andere soorten restaurants in plaats van alleen Costa Ricaans. Dus eindigden we bij de Falafelbar en kon peet heerlijke falafel eten.

Op maandag had ik eerst nog school tot half 1 maar in de middag kon ik met mam en pap mee. Het was natuurlijk handig dat pap en mam een auto hadden dus besloten we maar naar een strand te gaan dat normaal wat moeilijker is om te bezoeken voor ons (Valentine ging ook mee). We zijn naar playa Flamingo gegaan en dat was erg mooi: erg blauw water, goed zand en mooie bomen. Daarna zijn we teruggegaan naar Tamarindo en daar heb ik pasta gekookt a la Costa Rican Tamar in hun appartement.

De derde dag brachten pap en mam wat meer met z'n tweeen rond. Ik had school in de ochtend en middag dus pap en mam besloten via het strand naar links te lopen richting playa Langosta. En daar hebben ze kunnen genieten van een (alcoholvrije...???) cocktail! (;

Rond 5 uur kwamen zij mij ophalen en wandelden wij naar de heuvel waar je een prachtig uitzicht over Tamarindo hebt en vanaf daar de sunset goed kan zien. Ik heb ze wel met zijn tweeën laten eten want ik wilde de laatste avond in Tamarindo (voor dit jaar) op de campus doorbrengen.

Op woensdag was het even stressen voor mij in de ochtend: had ik alles?, flesjes water vullen, extra spulletjes mee. Maar uiteindelijk werd ik opgehaald door pap en mam rond 8 uur 's ochtends. Ik moest helaas nog gedag zeggen tegen enkele mensen die zouden vertrekken deze week maar daarna konden we gaan.

And so our journey began..............................................

Gastcolumn Michelle:

Ja, dat is wel even wennen zo in 33 graden in Costa Rica met kerstversiering en al. We zijn heel trots op Tamar, ze is al een echte local hier. Wij vallen nog wel van de ene verbazing in de andere. Vooral de brulapen zijn heel apart als je die voor de eerste keer hoort. We hebben een video bijgesloten met het geluid. Je hoort ze overal. Tamarindo is heel toeristisch maar het is wel even lekker om een paar dagen rustig aan te doen! Op straat doet het mij heel erg denken aan Portugal van toen ik daar was. Er gebeurt van alles en nog wat op straat. Er lopen mensen, dieren en dat alles in grote hoeveelheden door elkaar. Je kijkt je ogen uit. Prachtige bussen trouwens, regelrecht uit de jaren zestig.

1. Opa en Oma de Goede:
    22 december 2015
    Hallo Tamar
    Wat weer een leuk en goed verhaal over jouw belevenissen en ook die van Peter en Michelle. Fijn dat het allemaal nog steeds zo goed gaat. Ik vraag me wel af of we je nog wel terug zullen zien !!! We hopen dat jij en je ouders nog heel zullen genieten van al het moois dat Costa Rica te bieden heeft. Vanavond komt Tessa op de boerenkool. Veel liefs en groetjes voor jou, Peter en Michelle. Opa en Oma - Theo en Gerda
  2. Opa en Oma de Goede:
    22 december 2015
    en wat een leuke foto's !! opa de g.